Foutmelding Miele wasmachine - Storing watertoevoer

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk voor deze foutmelding:

  1. De waterkraan is niet genoeg opengedraaid.
  2.  Er komt geen water uit de kraan.
  3.  Het filter in de watertoevoerslang is vuil.
  4. Er zit een knik in de toevoerslang
  5. De druk in de waterleiding is te laag

Dit zijn de oplossingen voor bovenstaande problemen:

(1) Beïndig het wasprogramma, draai de kraan volledig open, kies hetzelfde programma opnieuw en start de wasmachine.

(2) Er moet minstens 10 liter, of 1 emmer water per 30 seconden uit de kraan komen. Heb je een externe waterstop tussen de kraan en de slang? Dan raden wij jou aan om die te verwijderen, zodat er meer water kan doorstromen. 

(3) Reinig het filter in de watertoevoer zoals het in de gebruiksaanwijzing van jouw toestel beschreven is. 

(4) Verhelp de knik of de lus in de toevoerslang. Controleer of de slang niet beschadigd is, want het zou kunnen scheuren. Indien de slang beschadigd is, raden wij jou aan deze te vervangen. Onze Re-pair specialisten kunnen jou hierbij helpen.

(5)  Heb je een externe waterstop tussen de kraan en de slang? Dan raden wij jou aan om die te verwijderen, zodat er meer water kan doorstromen. Heb je geen externe waterstop, neem je best even contact op met een loodgieter om het probleem op te sporen. 

Blijft de foutmelding terugkomen of helpt dit niet? Contacteer dan snel en eenvoudig een Re-pair specialist bij jou in de buurt! Hij komt snel jouw wasmachine herstellen. 


Persoonsgegevens worden verwerkt op basis van artikel 6.1.b noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst en op basis var artikel 6.1.f ter behartiging van de gerechtvaardigde belangen van de verwerkingsverantwoordelijke namelijk het meten en verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening door middel van versturen van klanttevredenheidsonderzoeken.

Even geduld... we halen je huidige locatie op.